آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرری اولین آموزشگاه موسیقی تخصصی سازهای موسیقی کلاسیک با اساتید مجرب و متخصص

02155957770

09382501955

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده است

مسابقه استعدادیابی صدای برتر یا برنامه The Voiceروزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ از شبکه ماهواره ای فارسی زبان ام‌ بی‌ سی پرشیا پخش می شود.

 

برنامه صدای برتر MBC Persia که در زمینه ی خوانندگی است، از روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه آغاز شده و به تازگی مرحله مقدماتی آن به پایان رسیده است.

 

مسابقه The voice سال گذشته ضبط شده و ثبت نام متقاضیان شرکت در مسابقه نیز پس از انتشار یک فراخوان در همان زمان صورت گرفته، به همین دلیل تا پایان فصل اول مسابقه امکان ثبت نام در آن وجود .

 

مسابقه The voice سال گذشته ضبط شده و ثبت نام متقاضیان شرکت در مسابقه نیز پس از انتشار یک فراخوان در همان زمان صورت گرفته، به همین دلیل تا پایان فصل اول مسابقه امکان ثبت نام در آن وجود ندارد.

 

 

مسابقه صدای برتر ام بی سی پرشیا که در کشور امارات ضبط شده، نسخه فارسی مسابقه The Voice است که پیش از این در آمریکا، انگلیس و بسیاری از دیگر کشورهای دنیا نیز ساخته شده است.

 

پیش از برنامه The Voice Persia ، شبکه ام‌ بی‌ سی پرشیا در سال ۹۸ نیز یک مسابقه خوانندگی به نام Persia’s Got Talent به روی آنتن برده بود که آن هم نسخه ی فارسی مسابقه استعدادیابی مشهور America’s Got Talent بود. مهناز افشار، ابراهیم حامدی معروف به ابی و آرش لباف معروف به آرش، از داوران این مسابقه بودند.

 

مراحل و جایزه برنامه The Voice Persia

 

در مرحله ی اول مسابقه مسابقه خوانندگی Mbc Persia ، داوران نشسته بر صندلی و پشت به شرکت کننده، اجرای او را مورد ارزیابی قرار می دهند. هر داوری که اجرای شرکت کننده را بپسندد با زدن یک دکمه صندلی خود را به سمت او می چرخاند.

 

اگر تنها یکی از داوران صندلی خود را بچرخاند، همان داور، مربی آن شرکت کننده خواهد بود، اما اگر تعداد داورهایی که صندلی خود را می چرخانند بیش از یکی باشد، شرکت کننده می تواند یکی از آن ها را به عنوان مربی خود انتخاب کند.

 

مربی های برنامه The Voice Persia بعد از تکمیل تیم شاگردان شان، آموزش آن ها را شروع کرده و شاگردان خود را آماده ی ورود به مراحل بعدی مسابقه می کنند.

 

این رقابت هفته ها به طول می انجامد و در هر مرحله از آن تعدادی از شرکت کنندگان حذف می شود. در نهایت بهترین نفرات تیم های مربیان به فینال مسابقه می رسند که از میان آن ها نیز صدای برتر مسابقه انتخاب خواهد شد.

 

جایزه برنامه The Voice چقدر است؟

 

طبق اعلام قبلی، جایزه نفر اول برنامه صدای برتر mbc persia معادل یک میلیون دلار خواهد بود، البته اعلامیه رسمی در این خصوص وجود ندارد.

 

آشنایی با مجری و داوران مسابقه صدای برتر

مجری برنامه the voice persia حامد نیک پی و داوران آن لیلا فروهر، بیژن مرتضوی، سوگند و کامیار هستند.

 

آموزشگاه موسیقی شهرری

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

آکادمی موسیقی میترا جهانگیری

 

آکادمی موسیقی مسعود جهانگیری

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ اسفند ۰۱ ، ۱۲:۳۳
Mehrdad Mj

کودکان از 4 ماهگی سعی می کنند همه اشیاء اطرافشان را که تولید صدا می کنند بگیرند ، مثلاً جغجغه که معمولاً به بالای گهواره یا کالسکه کودک آویزان می شود . کودک در ماههایی که شروع می کند سینه خیز برود سعی می کند هر چیزی را روی زمین بیاندازد تا صدای آنرا بشنود و اگر هم سر میز نشانده شود مرتب با قاشق روی میز می زند تا صدای آنرا بشنود ولی معمولاً والدین این صدا ها را مزاحم می دانند و مانع ادامه این کار کودک می شوند که بنظر متخصص آموزش ابتدایی موسیقی کودکان باعث تاسف است او معتقد است که والدین باید بدانند که دنیای کودکان پر از طنین های فوق العاده و باور نکردنی است که او در پی کشف آنها می باشد.

 

این متخصص پیشنهاد می کند که والدین باید خودشان همراه با کودک این صدا ها را تجربه کنند ، مثلاً با قاشق روی فلز ، چوب و پلاستیک بکوبند این تجربه و تمرین جمعی به کودک نشان میدهد که والدین او را می فهمند و همین باعث گسترش علاقه و تمایل کودک به یادگیری موسیقی می شود . آنچه بیش ازهمه باعث شادی و توجه کودک می شود بازی با اشیاء صدا دار و کف زدن است که باعث شادی و هیجان کودک می شود و ضمناً موجب تکامل سیستم موتوریک و حافظه کودک در درک ریتم و طنین خواهد شد .

 

امروزه والدین بندرت با فرزندشان شعر یا ترانه می خوانند در حالیکه زمزمه شعر های ساده و کودکانه باعث تکامل و گسترش استعداد موسیقی در کودک می شود. شعر خواندن با کودکان کنجکاوی آنها را بر می انگیزد به همین دلیل والدین می توانند گاه گاه وقتی برای فرزندشان بگذارند و در مورد بعضی بند های شعر توضیح دهند و آنرا چند بار تکرار کنند . اکثر والدین به اندازه کافی به خودشان اعتماد ندارند که شعر را درست بخوانند زیرا فکر می کنند شاید قشنگ نخوانند ، در حالیکه به نظر متخصص آموزش موسیقی کودکان اصلاً اهمیتی ندارد که والدین چگونه می خوانند مهم این است که همگی با هم یک شعر را بخوانند. بسیاری از والدین فرزندشان را برای یادگیری موسیقی معرفی می کنند ولی خودشان علاقه ای نشان نمی دهند در حالیکه بهتر است که والدین در یک کلاس موسیقی همراه فرزندشان شرکت کنند در این کلاسها شعر های کودکانه خوانده می شود و کودکان فرصتی می یابند که با آلات موسیقی متفاوت آشنا شوند و حرکاتی را همراه ملودی تجربه کنند . به نظر متخصصین هدف این نوع کلاسها این است که همراه بازی علاقه به موسیقی در کودک بیدار شود.

 

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

آکادمی موسیقی میترا جهانگیری

 

آکادمی ویولن مسعود جهانگیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۰۱ ، ۱۱:۴۹
Mehrdad Mj

اگر دانشمندان به ما بگویند که با انجام یک فعالیت، توانایی ما برای یادگیری زبان افزایش می‌یابد، حافظه‌مان قوی‌تر می‌شود و در حل مسائل پیچیده توان‌مند می‌شویم چه می‌کنیم؟ اگر بدانیم که این فعالیت در کنار همه‌ی این فوایدش به ما لذت می‌بخشد، آیا هرچه سریع‌تر به سراغ آن نمی‌رویم؟ این فعالیت همان یادگیری موسیقی است!
پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند که یادگیری موسیقی نواحی مختلفی از مغز را درگیر می‌کند و فواید زیادی برای ما دارد. در این نوشته نتیجه‌ی تعدادی از این پژوهش‌ها را می‌خوانیم.

«مغز کودکی که ساز می‌زند یا موسیقی می‌خواند با سایر کودکان متفاوت است.»
• عسل حبیبی، استاد ایرانی روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، تاثیر یادگیری موسیقی در کودکی را بر رشد مغز کودکان را بررسی و مطالعه می‌کند. او در یک پژوهش *طولی* (پژوهشی که در طول زمان انجام و نتیجه‌ی آن در درازمدت مشخص می‌شود) دو گروه از کودکان را برای بررسی در نظر گرفت. گروه اول کودکانی بودند که مشغول یادگیری موسیقی بودند و گروه دوم کودکانی که موسیقی یاد نگرفته بودند. در این بررسی، کودکان هر دو گروه،‌ دو سال زیر نظر بودند و کیفیت فعالیت‌های آن‌ها پیگیری و ثبت می‌شد. پس از گذشت دو سال مشخص شد کودکان گروه اول در مقایسه با کودکان گروه دوم توانایی‌های موسیقایی برتری دارند و علاوه بر این در هنگام انجام سایر فعالیت‌های شناختی فعال‌سازی عصبی در آن‌ها قوی‌تر است.

دکتر آنیتا کالینز در گزارشی در سخنرانی Ted-x می‌گوید: در یک پژوهش، برای مشاهده‌ی اتفاقات مغز افراد از اسکنر PET و دستگاه اف ام آر آی استفاده شده بود. در این بررسی از افراد خواسته می‌شد فعالیت‌های ذهنی مختلفی از جمله خواندن و حل مسائل ریاضی را انجام دهند. در هنگام انجام هر یک از این فعالیت‌ها، قسمتی از مغز در دستگاه روشن می‌شد که نشانه‌ی فعال شدن آن بود. هنگام پخش موسیقی، مشاهده شد که قسمت‌های بسیاری از مغز درگیر شده است. پژوهش‌هایی از این دست به ما می‌گوید که موزیسین‌ها مسائل ریاضی و معماها را بهتر از دیگران حل می‌کنند.
کالینز خبر از این می‌دهد که در یک اسکن دیگر از مغز نوزادان، متوجه شدند که هنگامی که مادر با کودک سخن می‌گوید، همان شبکه‌هایی در مغز کودک فعال می‌شوند که هنگام پردازش موسیقی به کار می‌افتند مخصوص موسیقی هستند. مغز کودک برای پردازش صدا از همان شبکه‌ها استفاده می‌کند.
گوش دادن به موسیقی و تولید آن هردو بر مغز تاثیراتی دارند، اما تفاوت‌های مهمی بین این دو مهارت وجود دارد. هنگام اجرای موسیقی، تمام نواحی مغز درگیر می‌شود. قشر بینایی،‌ شنوایی، حرکتی، حسی، پیشانی، هیپوکامپ و مخچه. این امر سرعت ارتباط بین دو نیم‌کره را افزایش می‌دهد و بر عملکرد مغز در یادگیری زبان و ریاضی تاثیر می‌گذارد. موسیقی باعث رشد نواحی مربوط به مهارت‌های پیش‌مدرسه‌ای در مغز می‌شود. مهارت‌هایی مثل مهارت‌های فکری، حرکتی، عاطفی‌اجتماعی، زبان.
یادگیری موسیقی باعث می‌شود ذهن و بدن بتوانند هماهنگ با هم کار کنند.
موسیقی مهارت‌های حرکتی کودکان را می‌سازد و به آن‌ها در یادگیری صداها و معنی واژه‌ها کمک می‌کند.
موسیقی انعطاف‌پذیری مغز را افزایش می‌دهد و مسیرهای عصبی را تغییر می‌دهد.
موزیسین‌ها حافظه‌ی واژگانی قوی‌تری دارند و الگوی عصبی مغزشان پیچیده‌تر است.

و در نهایت این‌که کمتر فعالیتی مثل موسیقی قسمت‌های مختلف مغز را به کار می‌گیرد و به اندازه‌ی نواختن یک ساز پیچیده است.

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

میترا آکادمی شهرری

 

آکادمی ویولن مسعود جهانگیری

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ اسفند ۰۱ ، ۱۲:۰۸
Mehrdad Mj

🔶️سلفژ به شش بخش اصلی تقسیم می‌شود که در پایین مختصرا این شش بخش را برای شما شرح داده‌ایم :

🔷️ نت‌خوانی : هر سازی دارای گستره‌ای از صداها می‌باشد که می‌تواند از زیرترین تا بم‌ترین آن‌ها را شامل شود‌. برخی صدا‌ها و فرکانس از اهمیت موسیقیایی بیشتری نسبت به دیگر فرکانس‌ها برخوردار هستند که ما این صدا‌ها را با نت‌های موسیقی می‌شناسیم‌. هر قطعه موسیقی که شما می‌شنوید از مجموعه‌ای از این نت‌ها تشکیل شده است که در اولین بخش یادگیری سلفژ نحوه خوانش این نت‌ها را یاد می‌گیریم اینکه چگونه از روی یک صفحه نت نت‌ها را بر روی ساز خودمان پیاده کنیم.

🔷️ صدا خوانی یا کانتاتی : کانتاتی به معنی خوانش نت‌ها و اجرای آن‌ها به صورت دقیق و با فرکانس صحیح است‌. به صورت دقیق‌تر کانتاتی یعنی اگر همزمان صدای یک نت از حنجره شخص هنرجو خارج می‌شود دقیقا با صدایی که از یک ساز کوک شده مثل پیانو دیجیتال خارج می‌شود یکی باشد.

🔷️ ریتم خوانی : یکی از قسمت‌های مهم موسیقی ریتم موسیقیایی است. تمامی‌ترانه‌هایی که ما در طول روزمره می‌شنویم، یا موسیقی‌هایی که به آن‌ها گوش می‌دهیم و در لیست پخش تلفن‌های همراه ما وجود دارد؛ حتی موسیقی‌های مدرن‌تر و سبک‌های جدیدی مثل رپ و موسیقی‌هایی از این قبیل نیز دارای ریتم هستند. این موضوع که شما چقدر با ریتم‌ها، کشش‌های موسیقیایی، سکوت‌ها و مواردی از این دست آشنا هستید مربوط به بخش ریتم‌خوانی می‌شود. همچنین اجرای دقیق سرضرب نت‌ها و یکنواختی ریتم مربوط به مهارت ریتم خوانی است.

🔷️ وزن خوانی یا پارلاتی : پارلاتی به مجموع دو تکنیک بالا گفته می‌شود که نت را به صورت سر ضرب با فاصله زمانی مشخص و با نام آن نت ادا کنیم.

🔷️ دیکته ریتمیک : تمامی‌نت‌هایی که شما بر روی صفحات نت‌نویسی شده برای یک قطعه موسیقی می‌بینید با یک اصول و قاعده مشخصی نوشته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای کشش‌های مشخصی هستند. در این مهارت شما می‌آموزید که چطور یک الگوی پارلاتی زمانی که اجرا می‌شود آن را بر روی صفحه کاغذ و حامل‌های موسیقی بنویسید و کشش‌ها را در آن لحاظ کنید.

🔷️ دیکته ملودیک : در این بخش برای شما یک قطعه موسیقیایی یا یک الگوی کانتاتی پخش می‌شود و شما موظف هستید نت‌های این قطعه را تشخیص دهید و آن‌ها را بر روی پنج خط حامل بیاورید.

 

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آموزشگاه ترانه مهر

 

آکادمی میترا جهانگیری

 

آکادمی ویولن مسعود جهانگیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ اسفند ۰۱ ، ۱۴:۱۷
Mehrdad Mj

مهربان، عاشق، صمیمی، دوست داشتنی، کاربلد، متواضع و ناب. این ها صفاتی است که دوستان و همکاران واروژان در توصیف شخصیت و روحیات پاک این هنرمند به کار برده و می برند. حتی کسانی که با او تنها آشنایی مختصری داشته اند، همواره به ستایش روحیه آرام و شخصیت دورنگرای وی می پردازند.

روزگار پر فراز و نشیب برای او این گونه مقدر ساخته بود که زمانی غریب به سی و پنج سال بگذرد تا نامش به نقطه عطف و آغازی نو در تاریخ ترانه و موسیقی پاپ ایرانی بدل شود.

او که گویی از این عاقبت شیرین خبر داشت، از همان ابتدای فعالیت هنری اش، نام واروژان را برای خود برگزیده بود. «واروژان» در فرهنگ لغت ارامنه نام پرنده نری است که سردسته پرندگان مهاجر می شود و هجرت آنان را رهبری می کند. همانطور که او چند سال بعد راهبر هنرمندانی شد که موسیقی ایرانی را به اوج قله های شکوه و فخر رساندند و از خود نامی درخشان در تاریخ ترانه و موسیقی ایران بر جای نهادند. اما با تمامی این اوصاف، واروژان همچنان از جنس سکوت، مهربانی، علاقه به موسیقی و میل به دیده نشدن و تنهایی و کار داشت.

به مناسبت چهل و دومین سالگرد کوچ ابدی واروژان نگاهی داریم به سرگذشت و کارنامه هنری این هنرمند.

 

«واروژ هاخباندیان» ملقب به «واروژان»، آهنگساز و تنظیم کننده به نام موسیقی ایرانی، متولد ۱۳ آذر ماه ۱۳۱۵ در خانواده ای ارمنی در شهر قزوین است.

وی را می توان از پیشگامان در تحول ترانه و موسیقی پاپ ایران در سال های آغازین دهه پنجاه دانست. دانش بالای موسیقیایی او در دوره ای که علم تنظیم آهنگ در ایران گام های ابتدایی اش را برمی داشت و برای بسیاری دانشی ناشناخته محسوب می شد، ملودی های زیبای ساخته شده توسط او از همان ابتدا تفاوت آثارش را با ساخته های دیگر همکارانش نشان می داد و واروژان در همان ابتدای کار حرفه ای اش به عنوان فردی با استعداد شناخته شد. به همین جهت به او لقب «پدر ترانه سازی نوین ایران» را داده اند.

 

واروژان چهار ساله بود که مادرش را از دست داد و پس آن، و چون او و خواهرش کناریک عملا تنها ماندند و با مادربزرگ مادری شان زندگی کردند. پس از مدت کوتاهی هر سه به تهران کوچ کردند و واروژان وارد مدرسه شبانه روزی ایتالیایی ها در خیابان «اندیشه». در همان دوران بود که خواندن سرود های مذهبی و دعا همراه با پیانو در شکل گیری علاقه اش به موسیقی نقش به سزایی را ایفا کرد. پس از آن، اون وارد هنرستان عالی موسیقی تهران شد و زیر نظر اساتید نام آشنایی چون «حسین ناصحی»، «هوشنگ استوار» و «ثمین باغچه بان» به فراگیری دانش موسیقی مشغول شد. همچنین از هم دوره ای های او در هنرستان می توان به «منوچهر بیگلری» و «احمد پژمان» اشاره کرد.

اما گفته می شود او تحصیلات خود در هنرستان را نیمه کاره رها کرد و پس از همکاری با تعدادی از هنرمندان مشهور دهه سی به عنوان رهبر ارکستر و آهنگسازی قطعاتی چون «صبح باران»، «به یاد لیلا»، «شهر عشق»، «وداع» و «عیش و نوش» برای گذران زندگی به شهر مسجد سلیمان رفت و بنا به گفته ارامنه قدیمی این شهر در مدرسه «مهرداد» مسجد سلیمان، علاوه بر کار سرود و تدریس موسیقی در مهمانسرای همین مدرسه زندگی می کرده است. علاوه بر این واروژان در این شهر کر کُری از ارامنه مسجد سلیمان تشکیل داد که به یاد خواهرش نام آن را «کناریک» گذاشت.

 

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام ترانه مهر

 

آکادمی موسیقی میترا جهانگیری

 

آکادمی موسیقی مسعود جهانگیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۰۱ ، ۰۲:۲۰
Mehrdad Mj


✅️انتخاب ساز و مربی متناسب در سنین کودکان و بزرگسالان چه اهمیتی دارد؟

🔶️در سنین کودکی ‌بدلیل انعطاف در ذهن‌و فیزیک انسان قادر هست بصورت ریشه ای با نوازندگی و موسیقی ارتباط عمیق و موثری برقرار کند که این موضوع می‌تواند در روند پیشرفت‌ و موفقیت او در سنین بالاتر هم‌در مهارت های اجتماعی و هم در نوازندگی و موسیقی نقش بسزایی ایفا نماید.
البته این بدان معنی نیست که اگر کسی در سنین بالاتر موسیقی را آغاز کند نمی‌تواند موفق باشد همیشه امکان پیشرفت و موفقیت وجود دارد.

🔷️در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری معمولا برای هر گروه سنی که وارد آموزشگاه می‌شوند برای فراگیری موسیقی برنامه ریزی مختص به همان سن صورت می‌گیرد تا بتوان بیشتر بازدهی و پیشرفت را در کوتاه ترین زمان، با بالاترین کیفیت آموزش و راندمان بالا حاصل گردد و این فاکتور بسیار مهم و قابل توجهی در کلاس های آموزشگاه موسیقی ترانه مهر است.

🔶️متأسفانه در سطح‌ منطقه شهرری به مقوله کیفیت مربی کاربلد و کارآزموده توجه زیادی نمی‌شود و خصوصا در رشته های موسیقی کلاسیک و آموزش موسیقی کودکان بطور مثال در موسیقی کلاسیک افرادی فعالیت می‌کنند که قبلا هیچ زمینه موفق و رزومه کاری مشخصی در این رشته ندارند و همین موضوع بسیار می‌تواند در روند آموزش و کیفیت آن تاثیرگذار باشد و یا اینکه در رشته آموزش موسیقی به کودکان تصور این است که کسی که به کودکان تدریس می‌کند با کمترین تجربه و تبحر می‌تواند به کودکان آموزش دهد حال آنکه از نظر آموزشی کودکان در سنین بسیار حساس و پر اهمیتی قرار دارند و به همین دلیل باید از اساتید بسیار با تجربه هم از لحاظ مهارت نوازندگی و هم از لحاظ مهارت های موسیقی و فن بیان و روانشناسی کودکان و تسلط بر موسیقی کودکان و شناخت حداکثری نسبت به دنیای کودکان بهره برد تا بتوانیم نتیجه ی خوب و مطلوبی را حاصل کنیم.

🔷️و خوشبختانه در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر این موضوع محقق شده است و با اتکا بر دانش مربیان دانش آموخته و دلسوز و مسئولیت پذیر روند آموزشی در آموزشگاه ترانه مهر بسیار پر بازده و موفق بوده و هست.

و همچنین در آموزش موسیقی کلاسیک متأسفانه در شهرری و در تمامی آموزشگاه های تمامی مناطق بارها دیده شده است که هر کسی که بعضا یک ساز سنتی مینوازد و مجوز موسیقی خود را هم بر همان مبنای موسیقی صرفا سنتی کسب کرده به خود اجازه می‌دهد در ساز های کلاسیک و موسیقی غربی و پاپ هم دخالت کند و این متأسفانه در این چند سال اخیر بسیار گریبان‌گیر آموزش موسیقی و خصوصا موسیقی کلاسیک و غربی توسط غیر متخصص ها شده است و حال آنکه مدیریت آموزشگاه موسیقی ترانه مهر تمام مدارک و مدارج هنری و موسیقایی خود را در زمینه موسیقی کلاسیک و غربی و علمی کسب نموده و هم اکنون هم در تخصص و رشته تخصصی خود فعالیت می‌نمایند.

✳️و این نکته بسیار پر اهمیت و مهمی در انتخاب مربی و آموزشگاه می‌باشد.❇️

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

آکادمی موسیقی میترا جهانگیری

 

آکادمی موسیقی مسعود جهانگیری

 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۰۱ ، ۱۱:۵۳
Mehrdad Mj