آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرری اولین آموزشگاه موسیقی تخصصی سازهای موسیقی کلاسیک با اساتید مجرب و متخصص

02155957770

09382501955

طبقه بندی موضوعی

۱۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

✳️زمان آموزش دف شاید بیش‌تر از هر چیزی به مداومت و تمرین‌های شما بستگی داشته باشد. اگر بتوانید به صورت روزانه تمرین دف داشته باشید احتمالا در زمان کمی می‌توانید بر این ساز مسلط شوید اما اگر وقفه زیادی بین تمرین‌های شما وجود داشته باشد احتمالا موفقیت شما کاهش پیدا می‌کند.

✳️حدودا ۶ ماه لازم است تا بتوانید بر مبانی اولیه این ساز مسلط شوید و به یک مهارت نسبی در دف برسید اما برای رسیدن به مراحل پیشرفته‌تر باید حدود دو سال زمان صرف کنید. همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد ساز دف ساختمان بسیار ساده‌ای دارد و به همین خاطر شاید توسط هنرجویان دست کم گرفته شود در صورتی که تسلط بر این ساز نیازمند مهارت‌های بسیار ظریفی است که تسلط روی برخی از این مهارت‌ها سال‌ها زمان می‌برد.

✳️رسیدن به یک سطح نسبی از نواختن دف رابطه مستقیمی با میزان تمرین روزانه شما دارد. البته در هر ترم استاد دف میزان تمرین روزانه شما را مشخص می‌کند اما بهتر است برای رسیدن به بهترین نتیجه روزانه یک تا دو ساعت تمرین مداوم داشته باشید.

✳️استاد انتخابی شما در پروسه یادگیری و مهارت شما اهمیت زیادی دارد اگر شما بتوانید نزد استاد کاربلد دف بروید روند آموزش شما به شدت آسان می‌شود اما اگر استاد شما از مهارت کافی برای تدریس برخوردار نباشد این امکان وجود دارد که شما به طور کلی مسیر یادگیری این ساز را اشتباه بروید. آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری با اساتید درجه یک بسیار کاربلد با تجربه تدریس بسیار قوی و مسلط برتدریس و نوازندگی ساز دف با شهریه مناسب در منطقه شهرری است و مربی با تجربه و مسلط بر کار  می‌تواند انگیزه شما را دوچندان کند و زمان یادگیری شما را به شکل شگفت انگیزی کاهش دهد.

 

♦️لینک وبسایت آموزشگاه موسیقی ترانه مهر♦️

 

✳️لینک وبلاگ آموزشگاه موسیقی ترانه مهر✳️

 

❇️لینک اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر❇️

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۱ ، ۱۵:۰۳
Mehrdad Mj

🎸♦️آموزشگاه موسیقی ترانه مهر ♦️🎸

♦️کلاس آموزش گیتار: یکی از محبوبترین کلاس های آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری ، کلاس آموزش گیتار نوازی است. ،در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر میتوانید گیتار را با هزینه بسیار مناسب و با کیفیت بسیار بالا تهیه کنید. 
♦️آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری ، انواع سبک های مختلف گیتار را آموزش میدهد. علاقمندان به آهنگسازی و ساز گیتار به دنبال شرکت در کلاس گیتار فلامنکو ، کلاس گیتار کلاسیک ، کلاس گیتار پاپ، کلاس گیتار حرفه ای و… هستند. ثبت نام کلاس گیتار در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری با قیمت مناسب شروع شده است ، پس اگر علاقمند به این سبک از موسیقی هستید فرصت را از دست ندهید و یادگیری را شروع کنید.

♦️برای ثبت نام و سوالات خود در رابطه با چگونگی ثبت نام در کلاس گیتار در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر به این لینک مراجعه کنید، و یا با شماره تلفن☎️ 02155957770 ☎️ و یا شماره موبایل 📱09382501955📱 تماس حاصل فرمایید. 

♦️ثبت نام دوره آموزش نواختن گیتار مقدماتی تا تخصصی، در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری آغاز شد و هنرجویان علاقمند به موسیقی و ساز گیتار که قصد دارند به صورت تخصصی نواختن این ساز را یاد بگیرند؛ همین الان برای حضور در آکادمی تخصصی ترانه مهر و شرکت در کلاس های مدنظر خود اقدام کنند. در میان بهترین آموزشگاه های گیتار، آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری باتجربه ترین و بهترین و برترین آموزشگاه تخصصی شهرری است که با هزینه و قیمت مناسب و اساتید حرفه ای دوره آموزشی برگزار میکند.

♦️به امید دیدار شما عزیزان و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما هنردوستان و هنرمندان گرامی

👇👇از اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر دیدن فرمایید 👇👇

🎸اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر 🎸

 

♦️وبسایت آموزشگاه موسیقی ترانه مهر ♦️

 

❇️وبلاگ آموزشگاه موسیقی ترانه مهر❇️

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۴۳
Mehrdad Mj

🎸فرانسیسکو تارگا (به اسپانیایی: Francisco de Asís Tárrega y Eixea) گیتاریست نامدار اسپانیایی دورهٔ رمانتیک بود. قطعات، تمرین‌ها و اتودهای آموزشی‌ای که تارِگا برای گیتار کلاسیک خلق کرد، وی را به چهره‌ای ماندگار و فراموش‌ناشدنی در دنیای گیتار کلاسیک بدل کرده‌است.

🎸از برترین آثار وی می‌توان قطعهٔ خاطرات الحمرا و اتود می مینور را یاد کرد.

🎸تارگا در ۲۱ نوامبر ۱۸۵۲ در شهر ویارئال متولد گردید. پدر او نوازنده سبک فلامنکو و چند سبک دیگر بر روی گیتار بود. فرانسیسکو موسیقی را در کودکی با نواختن بر روی گیتار پدر خود آموخت. والدین تارگا در صومعه مادر کلارسیس کار می‌کردند و به دلیل موقعیت شغلیشان تارگا تحت نظر پرستار بود. روزی در اثر بی احتیاطی پرستار تارگا در حالی که مشغول بازی بود در کانال آبیاری پرت شد و شوکی در اثر این جریان بر او وارد شد به صورتی که صدمه شدیدی بر چشم‌ها و قوه بینایی او وارد ساخت. والدین تارگا او را برای گذراندن دوره موسیقی به کاستلن فرستادند زیرا حالا تصور می‌کردند که اگر او نابینا شود می‌تواند از طریق نوازندگی به اقتصاد خانواده کمک کند. هر دو نفر از اولین استادهای او نابینا بودند.

🎸اوگنی روئیز اولین استاد تارگا بود که اولین درس موسیقی را به او یاد داد. در همان زمان موسیقیدان نابینای دیگری بنام مانوئل گونزالز تارگا را به سمت گیتار سوق داد و به نوعی زندگی او را متحول کرد و تمامی رموز و تکنیکهای که می‌توانست بینندگان را مجذوب کند به او یاد داد.

🎸تحصیل در کنسرواتوار
در سال ۱۸۶۲ تارگا این شانس را یافت که جولین آرخاس که برای اجرا به کاستلن آمده بود را از نزدیک ملاقات کند و در حضور او قطعه‌ای بنوازد، مهارت و توانایی تارگا موجب تحیر آرخاس شد و به پدر تارگا توصیه کرد که حتماً او را به مدرسه موسیقی در بارسلون بفرستد.بنابراین تارگا به بارسلون رفت ولی طولی نکشید که به دلیل وخامت وضعیت مالی پدرش به ناچار به خانه بازگشت؛ و برای کمک به پدر گروه موسیقی تشکیل داد و در اماکن عمومی و کافه تریاها به اجرای برنامه‌هایی مشغول شد. در آن زمان یکی از ثروتمندان شهر به نام آنتونیو کانسا پس از مشاهده استعداد خارق‌العاده تارگا کل هزینه سفر و اقامت تارگا به مادرید جهت تحصیل در کنسرواتوار را تقبل کرد. تارگا در آن زمان توانست برای اولین بار گیتاری تهیه کند. (این گیتار ساخته آنتونیو تورس بود) سالهای دانشجویی تارگا به سختی گذشت. در آن زمان پیانو یکی از متداولترین آلات موسیقایی بود و گیتار آن محبوبیت سابق خود را از دست داده بود و در میان آلات موسیقایی در پایینترین سطح قرار داشت، به همین دلیل تارگا نمی‌توانست به عنوان نوازنده گیتار در کنسرتها فعالیت داشته باشد و به نواختن پیانو می‌پرداخت.

🎸تا اینکه استادش اریت در کنسرتی که برای امور خیریه ترتیب داده شده بود مهارت تارگا را در نواختن گیتار مشاهده کرد و او را به عنوان شاگرد خصوصی نزد خود پذیرفت و به تارگا گفت:

❤️گیتار به تو احتیاج دارد و تو برای این کار به دنیا آمدی❤️

◀️لینک آموزشگاه موسیقی ترانه مهر▶️

 

♦️لینک اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر ♦️

 

🎻لینک آکادمی تخصصی ویولن شهرری 🎻

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۱ ، ۲۰:۵۳
Mehrdad Mj

 

❇️آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری دارای بهترین اساتید در زمینه آموزش در شهرری در ساز گیتار کلاسیک است و برترین آموزشگاه شهرری و با اساتید درجه یک می‌باشد و بهترین راه برای اثبات این قضیه داشتن هنرجوهای متعدد در شهرری که موفق به کسب رتبه های برتر در مسابقات معتبر موسیقی در منطقه است.

همچنین شهرری دارای پتانسیل های بالایی است که اگر آموزش درست و اصولی دریافت کنند قطعا به نتایج خوب و مطلوبی خواهند رسید.

کلاس گیتار در شهرری همواره با استقبال خوبی روبرو بوده و آموزشگاه موسیقی ترانه مهر دارای اساتید برتر گیتار کلاسیک شهرری میباشد .

❇️و همچنین در شهرری از کلاس گیتار پاپ هم استقبال خوبی معمولا به عمل آمده است.

 

آموزش ویولن شهرری

 

❇️در زمینه آموزش ویولن در شهرری بهترین و تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در شهرری آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شعبه شهرری است زیرا مجوز آموزشگاه بر اساس موسیقی تخصصی کلاسیک در شهرری صادر شده است.

همچنین معمولا کلاس ویولن در شهرری با استقبال خوبی از طرف دوستداران این رشته روبرو بوده است ولی متاسفانه خروجی هنرجوهای موفق در شهرری پایین و کم است و این بخاطر وجود معلم های غیر متخصص در این رشته در شهرری میباشد.

 

❇️آموزش پیانو شهرری( آموزش پیانو در شهرری ) کلاس پیانو آنلاین شهرری

 

❇️در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری دارای مجرب ترین اساتید آموزش پیانو در شهرری میباشد و با کمی تحقیق در صفحات اینستاگرام میتوان به تفاوتی آشکار آموزشگاه ترانه مهر در کیفیت آموزش پیانو در آموزشگاه های موسیقی شهرری پی برد که اساتید بعضی آموزشگاه های شهرری در حد هنرجوهای بعضی دیگر هستند!!! 

و این بهترین راه برای یافتن برترین اساتید موسیقی شهرری است. 

 

❇️آموزش آکادمیک موسیقی در شهرری

مهم ترین فاکتورها در آموزش آکادمیک اساتید کاربلد و استفاده درست از منابع آموزش موسیقی بین‌المللی و یا معتبر است.

که در آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری که با اساتید بسیار با تجربه و برتر و دانش بالا و تعهد کاری این مهم عملی شده است.

کلاس سنتور نیز در شهرری هنرجویان متعدد و علاقه مندان بسیاری در شهرری دارد که باید تحت آموزش صحیح و اصولی قرار بگیرند تا شاهد رشد سطح موسیقی سنتی ایرانی در شهرری باشیم و آموزشگاه موسیقی ترانه مهر دارای اساتید برتر سنتور شهرری است.

 

❇️آموزش سازهای کلاسیک در شهرری 

معمولا آموزش نوازندگی سازهای موسیقی کلاسیک در شهرری از استقبال خوبی از طرف هنرجویان گرامی منطقه شهرری روبرو بوده است و آموزشگاه موسیقی ترانه مهر اولین آموزشگاه موسیقی تخصصی سازهای موسیقی کلاسیک در شهرری میباشد.

 

❇️آموزش موسیقی ارف درشهرری

آموزش موسیقی ارف شهرری : کلاسهای موسیقی کودکان در شهرری تنها آموزشگاه موسیقی در شهرری که بصورت دوره کوتاه مدت بعد از آشنایی با نت خوانی و ریتم خوانی و استعدادیابی کودکان وارد تعیین ساز و ساز تخصصی شده و بطور هدفمند توسط کارشناسان آموزشگاه ترانه مهر شهرری تحت آموزش تخصصی قرار 

می گیرند  

❇️آموزش موسیقی کودک شهرری( آموزش موسیقی کودک در شهرری) 

 

❇️کلاس موسیقی کودک شهرری در آموزشگاه ترانه مهر از سنین 3 سالگی می‌توانند تحت آموزش صحیح و علمی موسیقی در آموزشگاه ترانه مهر شهرری قرار بگیرند و کمک شایانی به افزایش درصد هوش کودکان می‌شود. 

 

آموزشگاه موسیقی حرفه ای ترانه مهر 

یک آکادمی تخصصی بسیار حرفه ای با اساتید کاربلد که در زمینه آموزش و کلاسهای موسیقی و کلاسهای تخصصی موسیقی بصورت بسیار علمی و تخصصی و کارشناسانه میباشد که دارای کارنامه ایی بسیار درخشان در بسیاری از جشنواره های موسیقی میباشد 

کلاسهای موسیقی شهرری شامل موسیقی کودک و سازهای موسیقی شامل  پیانو، گیتار، ویولن، سلفژ، تئوری موسیقی، سنتور،سه تار، تار، دف، تنبک، کاخن،هارمونی، سازدهنی،نی و...

♦️لینک اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر ♦️

 

◀️لینک آموزشگاه موسیقی ترانه مهر▶️

 

🎻لینک آکادمی تخصصی ویولن شهرری 🎻

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۲
Mehrdad Mj

🎹تاریخچه ساخت اولین پیانو🎹
🎵پیانو از ساز های بسیار محبوب به شمار می آید که بیشتر افراد ان را سازی سخت و با شکوه میدانند.تاریخچه ساخت پیانو بسیار جالب استف اینکه چگونه اولین پیانو عرضه شد و در ادامه چه تغییراتی داشت.
🎹🎵شکل امروزی پیانو به وسیله بارتولومئو کریستوفوری( ۱۶۵۵ – ۱۷۳۱) اهل پادوا ایتالیا اختراع شد. تخصص کریستوفوری، تولید هارپیسکورد بود. او از دانش خویش در مورد کیبورد هارپیسکورد استفاده کرد و نخستین پیانو را ساخت. سال دقیق تولید این ساز معلوم نیست بعضی اسناد سال ۱۷۰۰ را سال تولید پیانو می دانند و بعضی دیگر سال ۱۶۹۸ را سال تولید پیانو می دانند. 

کریستوفری در پی ایجاد تغییراتی در مکانیسم تولید صدای هارپسیکورد اختراع پیانو را به نام خود ثبت کرد. درواقع نام پیانو برگرفته از عبارت ایتالیایی «gravicembalo col piano e forte» است، یعنی: هارپسیکوردی با صدای ملایم و قدرتمند.

🎹🎶در هارپسیکورد با فشردن کلاویه‌ها سیم‌ها به‌وسیلهٔ شیٔ کوچکی مثل مضراب یا پیک به‌صدا درمی‌آیند. شدت فشار دادن کلاویه‌ها در شدت و قدرت صدایی که ایجاد می‌شود تاثیری ندارد، یعنی میزان فشردن کلاویه‌ها هرچقدر باشد صدایی با قدرت یکسان تولید می‌شود.


✳️ارتقای هارپسیکورد✳️
🎶🎹🎵درحقیقت موزیسین‌ها و سازسازان به‌دنبال ارتقای هارپسیکورد و برطرف کردن این مشکل بودند. با اختراع پیانو و به‌کارگیری مکانیسم چکش در تولید صدای آن، ضعف هارپسیکورد و سازهای مشابه آن جبران شد.

🎹🎵شاید بارتولومئو کریستافوری، مخترع پیانو هرگز فکر نمی‌کرد که این ساز روزی محبوب‌ترین ساز جهان شود، این ساز در حدود یک دهه به شکل ناشناخته ماند و کسی آن را نمی شناخت تا اینکه در سال ۱۷۱۱ نویسنده ای راجع به این ساز مقاله ای را نگارش کرد و این امر به مرور زمان باعث شد تا بسیاری از افراد در کل جهان کم کم با این ساز آشنا شوند.

🎹🎵تفاوت عمده و مهمی که پیانو با سازهای مشابه قبل از خودش داشت آن بود که در سازهای مشابه قبلی، شدت صدای حاصل از فشرده شدن یک کلاویه، مستقل از شدت ضربهٔ واردشده بر کلید، مقداری ثابت بود.

 

◀️لینک آموزشگاه موسیقی ترانه مهر▶️

 

♦️لینک اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر ♦️

 

🎻لینک آکادمی تخصصی ویولن شهرری 🎻

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۳۷
Mehrdad Mj

⚜️نخستین مکتب وین یا نخستین مدرسهٔ وین (به انگلیسی: First Viennese School) نامی است که غالباً برای اشاره به سه آهنگساز بزرگِ دورهٔ کلاسیک در موسیقی کلاسیک غربی در وین در اواخرِ سدهٔ هجدهم میلادی، یعنی

✳️یوزف هایدن

✳️ولفگانگ آمادئوس موتسارت

✳️لودویگ فان بتهوون

✳️فرانتس شوبرت

را نیز، به‌عنوان نفر چهارم، به این فهرست می‌توان نام برد.

 

◀️لینک آموزشگاه موسیقی ترانه مهر▶️

 

♦️لینک اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر ♦️

 

🎻لینک آکادمی تخصصی ویولن شهرری 🎻

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۳۸
Mehrdad Mj

✔️سن مناسب برای یادگیری دف:

✳️بهتر است بدانید که آموزش نواختن دف در تمامی سنین امکان پذیر است و کودکان نیز می توانند به یادگیری آن بپردازند. البته شرع کلاس آموزشی ان بهتر است پس از گذراندن دوره آموزش موسیقی کودکان باشد. با این حال نوجوانان و بزرگسالان نیز می توانند به آموزش دف بپردازند زیرا آموزش موسیقی در هیچ سنی دیر نیست و علاوه بر اینکه به عنوان تفریح شناخته می شود می تواند در تقویت حافظه و توانایی های ذهنی، هماهنگی چشم ها و دستان نیز موثر باشد.✳️

لینک وبسایت آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

لینک اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۴۱
Mehrdad Mj

🔶🔸دف در ساختار موسیقی خانقاهی نقشی اساسی ایفا می‌نماید. این ساز صوفیان، قلندران و دراویش را در ذکر و رقص و سماع و دست افشانی و جشن و پای کوبی ملازمت و همراهی می‌نماید.🔶

 

🔶ضرورت سماع ایجاب می‌کند که ریتم های گزینه به کار گیری در خانقاه بی آلایش باشند. جایگاه های معمول دف و دف نوازی ترکیبات معین و شناخته گردیده این ساز، از شاخصه ریتم های خانقاهی میباشد. این ریتم ها که گزاره بندی آن ها اثبات میباشد، ساختار به طور کامل مشخصی دارا‌هستند و ترکیبات بسیار نادر و محدودی در قالب این ریتم ها اجرا می گردد. به تیم این جملا‌ت معین و مبنا ریتمیک و ترکیبات آن ها «مقام» میگویند. به عنوان مثال مقام «حی الله»، ریتمی چهارتایی میباشد که بسیار معمولی نواخته می گردد یا این که «دایم» ریتمی دوتایی میباشد که همان گونه که از اسمش پیداست، تداوم و تکرار یک جمله ریتمیک میباشد. هم پا با ملودی های خانقاهی، به عبارتی جایگاه های ریتمیک و ترکیبات معمول زیباست و عدول از آن ها ضمن اینکه زیبایی اثر را معدود می‌کند، از نگاه دراویش نیز جایز وجود ندارد.

 

🔶هر قوم، ریتم هایی با اکسنت ها و جمله بندی های مختص موسیقی خویش را داراست. بسته به فرهنگ و تمدن، سنن، آداب و آئین ها، گویش و زبان، پوشش و … گونه سازبندی اقوام و صورت های اجرایی ریتم های آن‌ها با هم مختلف میباشد. مثلا ریتم ۶تایی که در موسیقی جنوبی اجرا می گردد، به نظر جمله بندی، اکسنت و نوانس (شدت و ضعف) با ۶تایی اجرا گردیده در موسیقی کردی تماما مختلف میباشد، ولی در یک مورد مشترکند و آن ۶تایی بودن ریتم میباشد.

 

https://www.tarane-mehr.ir/

 

http://www.instagram.com/taranemehr.music.academy

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۰۵
Mehrdad Mj

 

🔶🔸پاکو دِ لوسیا (به اسپانیایی: Paco de Lucía) (زادهٔ ۲۱ دسامبر ۱۹۴۷ – درگذشتهٔ ۲۵ فوریهٔ ۲۰۱۴)، با نام اصلیِ فرانسیسکو سانچز گومز (به اسپانیایی: Francisco Sánchez Gómez) آهنگ‌ساز و نوازندهٔ چیره‌دست گیتار اهل اسپانیا بود. او پیشرو سبک فلامنکوی نو و از معدود نوازندگان گیتاری بود که توانسته بود به سبک‌های دیگر نیز وارد شود و توانسته بود با هنرمندان بزرگی چون پل موریا همکاری کند. پاکو د لوسیا برندهٔ جوایز متعدد هنری شده بود.🔸🔶

🔶🔸پاکو در آلخسیراس واقع در کادیس اسپانیا متولد شد و چهار برادر بزرگ‌تر از خود داشت. همچنان‌که در آلخسیراس مرسوم است او و برادرش پپه د لوسیا (که خواننده و شاعر فلامنکو است) نام خانوادگی خود را برای احترام به مادرشان «لوسیا گومز» (به اسپانیایی: Lucía Gomes) به «د لوسیا» تغییر دادند.

 

🔶🔸پاکو د لوسیا پنج ساله بود که پدرش اولین گیتار را به او هدیه داد. خودش هم به او نوازندگی گیتار را آموخت و پاکو را به دنیای فلامنکو وارد کرد. پاکو د لوسیا در همان دوران کودکی روزی ده ساعت تمرین می‌کرد و جای تعجب نیست که اولین کنسرتش را در سن یازده سالگی اجرا کرد. اما چهره برجسته در آموزش او پدرش آنتونیو سانچز بود. پوهرن نویسنده بیوگرافی پاکو می‌گوید: آنتونیو برای آنکه از پسرش بهترین گیتاریست فلامنکو تاریخ را بسازد یک طرح استادانه پی ریزی کرد. پاکو پس از یک دوره آموزشی (۸–۱۹۵۲) اولین برنامه عمومی خود را در یک ایستگاه رادیویی در سال ۱۹۵۸ اجرا کرد؛ و در سال ۱۹۵۹ جایزه ویژه فستیوال بین‌المللی فلامنکو خرز دولا فرونترا را بدست آورد. در سال ۱۹۶۲ با همراهی صدای برادر خود پپه د لوسیا جایزه دیگری (در خرز) کسب نمود.

 

🔶🔸پاکو د لوسیا در سال ۱۹۶۳ گروه رقص و آواز خوزه گره کو را در خارج همراهی کرد. در نیویورک با سابیکاس و ماریو اسکودرو دیدار کرد اما قصد آن داشت که بخشی از مکتب گیتار نوازی نینو ریکاردو محسوب شود. پاکو به همراهی خانواده در سال ۱۹۶۴ به مادرید رفت. او در سال ۱۹۶۵ دو آلبوم با ریکاردو مودرگو- با تم‌های مشهوری از لورکا (شاعر بزرگ اسپانیایی)- وسه آلبوم نیز با برادر خود رامون د لوسیا ضبط کرد.

 

🔶🔸پدرش یک کلوب فلامنکو تأسیس کرد. در آنجا پاکو فرصت کرد تا صدای فوق‌العاده‌ترین خوانندگان فلامنکو رو بشنود. سپس با همراهی صدای فرناندو دیاز آلبوم ضبط نمود و بعد با پدر وایتورالده (ساکسفون نواز جاز) آلبوم دیگری را ارائه نمود.

 

🔶🔸پاکو در سال ۱۹۶۷ به سفری هنری رفت و در همان سال اولین آلبوم سولوی خود را ضبط کرد که در آن تأثیراتی از نینوریکاردو، سابیکاس و ماریو اسکودرو مشاهده می‌شود. فانتزیا فلامنکا که در سال ۱۹۶۹ ضبط گردید آغاز گر یک دوران پیروزمند و پر موفقیت برای پاکو بود و از آن پس انبوهی از رسیتالها و آلبوم‌های پر موفقیت یکی پس از دیگری ارائه شد.

 

🔶🔸نام او با قطعه Entre dos Aguas (تردید) بر سر زبان‌ها افتاد. یکی دیگر از اجراهای معروف پاکو د لوسیا «کنسرت آرانخوئز»، اثر خواکین رودریگو است که برای ارکستر و گیتار ساخته شده‌است. پاکو در این اجرا با بداهه‌نوازی‌هایی شنیدنی رنگ و بویی تازه به این اثر مهم بخشید. پاکو د لوسیا در طی چندین دهه فعالیت هنری‌اش موفق شد، موسیقی فلامنکو و نوای گیتار فلامنکو را در سراسر دنیا به شهرت برساند و همچنین الهام‌بخش و تأثیرگذار چندین نسل از نوازندگان جوان گیتار فلامنکو باشد. او از سال ۱۹۶۵ که نخستین آلبومش را منتشر ساخت تا سال ۲۰۱۲ بیش از سی آلبوم به انتشار رساند.

 

🔶🔸پاکو تا سال ۱۹۹۱ قادر به خواندن نت نبود و چنان‌که در فیلم زندگی‌نامه‌اش گفته، به عنوان یک نوازندهٔ گیتار فلامنکو همیشه به ریتم در موسیقی‌اش اهمیت بیشتری می‌داده تا به درست به صدا درآوردن نت‌ها (چیزی که در نواختن گیتار کلاسیک بیشتر مورد توجه است).

🔶🔸پاکو در سال ۱۹۹۱ کنسرتو آرانخوئز اثر خواکین رودیگر را اجرا کرد که یکی از بهترین اجراهای این اثر بود.

 

http://www.tarane-mehr.ir/

 

https://reyviolin.blog.ir/

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۵۳
Mehrdad Mj

🔷ویولن های دستساز آنتونیو استرادیواریوس🔷


💠محققان موفق شده‌اند با بررسی چوب به کار رفته در ویولون‌های مشهور «استرادیواریوس»، به یکی از اسرار ساخت آلات کمیاب موسیقی جهان پی ببرند.

💠ویولون‌های ساخته دست آنتونیو استرادیواری، که در قرن ۱۷ میلادی تولید شده‌اند، به لحاظ طراحی و صدادهی باارزش‌ترین ویولون‌های جهان به شمار می‌روند. کوین کلی، سازنده ویولن در بوستون و متخصص سازهای استرادیواریوس، می‌گوید: «به طور کلی ساز استرادیواری به عنوان بهترین ساز ویولن تمام دوران‌ها محسوب می‌شود.»

💠از مجموع بیش از هزار ساز زهی ساخت استرادیواری، تنها حدود ۶۵۰ شاهکار امروزه باقی مانده است که همگی مورد توجه مجموعه‌داران و نوازندگان قرار دارند. تخمین زده می‌شود یک ویولن استرادیواریوس در حراجی تا ۲۰ میلیون دلار فروخته شود.

تیمی از محققان اکنون با تجزیه و تحلیل چوب دو ساز زهی قرن هفدهمی شواهدی را کشف کردند که نشان می‌دهد چگونه آنتونیو استرادیواری جوان هنر خود را تقویت کرده و مهارت‌های مورد استفاده در ساخت ویولن‌های را توسعه داده است.

💠یافته‌های تازه نشان می‌دهد ساز ساخت استرادیواری جوان با ساز دست‌ساز نیکولا آماتی از استادان سازنده ساز در ایتالیا مطابقت دارد. هرچند الهام‌گیری از آماتی در نخستین سازهای ساخته‌شده توسط استرادیواری مشهود است، با این حال وجود پیوند میان این دو صنعتگر تحسین‌شده دنیای موسیقی پیشتر تنها به صورت فرضیه مطرح شده بود.

💠سنت شاگردی در نزد یک مربی مسن‌تر، رسمی معمول در اواسط قرن ۱۷ بوده و این دو نابغه دنیای موسیقی در شهر کرمونای ایتالیا زندگی می‌کردند. با این حال شواهدی که از ارتباط میان این دو حکایت می‌کرد بسیار ضعیف بود و عمدتا به یکی از ویولن‌های ساخته‌شده توسط استرادیواری در سال ۱۶۶۶ بازمی‌گشت.

روی بدنه این ویولن یک برچسب وجود دارد که در آن در کنار نام استرادیواری درج شده بود: « Antonio Stradivari, Alumnus Nicolais Amati». این عبارت به معنی « آنتونیو استرادیواری، شاگرد نیکولا آماتی» است، با این حال محققان تاریخی نمی‌دانند منظور استرادیواری این بوده است که واقعا شاگردی آماتی را کرده یا صرفا خود را شاگرد مکتب او خوانده است.

تیمی از محققان برای روشن کردن این معمای دنیای موسیقی یک چنگ کوچک ساخته شده از چوب صنوبر توسط استرادیواری در سال ۱۶۸۱ را که در موزه هنرستان سن پیترو ماژلا در ناپل ایتالیا موجود بود، مورد بررسی قرار دادند.

💠با عکسبرداری پیشرفته، پهنای ۱۵۷ حلقه درخت که روی بدنه ساز قابل مشاهده بود اندازه گرفته شد و سپس پژوهشگران آن را با چوب سازهای آماتی مقایسه کردند. حلقه‌های درختان همچون اثر انگشت منحصر به فرد هستند چرا که میزان رشد یک درخت در هر سال به هوا، شرایط آب و تعداد زیادی از عوامل دیگر بستگی دارد و درختان هر آنچه را در محیط اطرافشان اتفاق می‌افتد به دقت ثبت می‌کنند.

در میان ۶۰۰ ساز ساخت او، چوب یک ویولون سل که توسط نیکولا آماتی در سال ۱۶۷۹ ساخته شده بود به نحو حیرت‌انگیزی با چوب چنگ استرادیواری یکی بود و از همین چوب برای ساخت هر دو ساز بهره گرفته شده است.

💠برنابی در این خصوص می‌گوید: «همه مقادیر و اندازه‌ها منطبق هستند. مثل این است که کسی تنه را به دو قسمت مختلف تقسیم کرده باشد.»

💠تیم تحقیقاتی می‌گوید این دو صنعتگر احتمالا در یک کارگاه مشترک حضور داشته‌آند و آماتی بزرگتر احتمالاً استرادیواری جوان‌تر را راهنمایی می‌کرده است. 

💠در سوی مقابل کارشناسان می‌گویند هر چند این دلیل می‌تواند قابل توجه باشد، با این حال به تنهایی نمی‌تواند ارتباط دو نفر را اثبات کند. آقای کلی می‌گوید با توجه به جامعه کوچک کرمونای قرن ۱۷، ممکن است صرفا آماتی و استرادیواری خیلی ساده چوب را از یک شخص خریداری کرده باشند.

http://reyviolin.blog.ir/

 

https://www.tarane-mehr.ir/

 

◀️لینک آموزشگاه موسیقی ترانه مهر▶️

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۰۷
Mehrdad Mj