آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرری اولین آموزشگاه موسیقی تخصصی سازهای موسیقی کلاسیک با اساتید مجرب و متخصص

02155957770

09382501955

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

ابراهیم حامدی مشهور به ابی زاده 29 خرداد سال 1328 است و خواننده پاپ ایرانی است. صدای او از جنس باریتون است و در سبک های مختلف موسیقی صاحب اثر است. او تحت تاثیر خوانندگانی مانند فرهاد مهراد، جنسیس، جیم موریسون، یوتو، کلدپلی و پر گسله بوده است.

بعضی ها او را با تام جونز که خواننده سرشناس بریتانیایی است مقایسه می کنند. ابی به اقای صدا هم معروف است و تقریبا می توان گفت که پرطرفدارترین خواننده ایران است.

 

خانواده ابی

پدر او خیاط بود و مادرش خانه دار بود. او 4 خواهر و یک برادر دارد.

 

خروج ابی از ایران

او در سال 1355 برای کنسرت به آمریکا می رود که به دلیل وقوع انقلاب ناچار می شود که در آنجا بماند.

 

شروع خوانندگی ابی

ابی در دوران نوجوانی با خواندن قرآن در صف مدرسه شروع کرد و به استعداد خود پی برد. او ابتدا در یک گروه دوستانه به نام سان بویز و سپس در باشگاه ها و کاه خای جوانان به صورت رسمی می خواند. او ابتدا آهنگ های خارجی را تقلید می کرد.

 

نخستین اجرای ابی

ابراهیم حامدی نخستین بار در کاخ جوانان جنوبی روی صحنه می رود. تجربه اولین اجرای رسمی ابی از زبان خودششنیدنی است.آنطور کهاودر مصاحبه ای نقل کردهاست در نخستین اجرایش از شدت استرس زیاد نصفی از بدنش بی حس شد وبه خواب رفت.

 

آغاز خوانندگی به صورت حرفه‌ای

ابی با شهرام و شهبال آشنا شد و شهبال صدایش را در سانبویز می شنود و به او پیشناد کار در گروهبلک کتز را می دهد که باعث می شود در کنارفرهاد مهراد به مدت دو سال با این گروه همکاری کند.

 

موفقیت در جشنوارۀ بین‌المللی آواز ترکیه

در سال ۱۹۷۴ ابی و نوش‌آفرین دو خوانندۀ جوان ایرانی برای شرکت در جشنواره بین‌المللی آواز ترکیه راهی استانبول می‌شوند.  نوش‌آفرین با آهنگ «کاکلی» ساختۀ فریدون خشنود و ابی با آهنگ «شکار» از ساخته‌های حسن شماعی‌زاده در این فستیوال شرکت می‌کنند. با اعلام اینکه از کشور ایران تنها یک شرکت‌کننده حق حضور دارد، نوش‌آفرین اعلام انصراف می‌کند. پس از اجرای بیش از ۲۰۹ خواننده، شش خواننده به بخش فینال راه می‌یابند که نام ابی نیز در میان فینالیست‌ها قرار داشته است. در رقابت بین این شش خواننده، سرانجام ابی با آهنگ «شکار» خود به عنوان خوانندۀ برگزیدۀ هیئت ژوری انتخاب می‌گردد و پلاک و دیپلم افتخار جشنواره را از آن خود می‌سازد.

 

 

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام میترا آکادمی

 

آکادمی ویولن مسعود جهانگیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۰۲ ، ۲۲:۳۲
Mehrdad Mj

یانی کریسومالیس (به یونانی: Γιάννης Χρυσομάλλης)‏ (زاده ۱۴ نوامبر ۱۹۵۴ – کالاماتا) معروف به یانی، موسیقیدان بزرگ، پیانیست، نوازندهٔ کیبورد و آهنگساز اهل یونان با شهرتی جهانی است.او تاثیرگزارترین موسیقیدان زنده جهان هست.

یانی دوران کودکی و نوجوانی خود را در شهر کالاماتا که شهری در سواحل دریای مدیترانه بود گذراند. او فرزند وسط خانواده بود.یک خواهر کوچکتر از خود و یک برادربزرگ تر از خود داشت.

 

یانی کم کم با فعالیت هایی نظیر ماهیگیری، شنا و رفتن به مدرسه که هر پسر بچه ی دیگری دوست داشت بزرگ شد. اما یک استثنا در مورد یانی وجود داشت.او آهنگساز متولد شده بود.

یانی نواختن پیانو را در سن 6 سالگی آغاز کرد.

 

یانی کریسومالیس در ۱۴ نوامبر ۱۹۵۴ در شهر کالاماتا یونان به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی اش را در شهر زیبا و کوهستانی کالاماتا گذراند.مادر و پدر یانی هر دو اهل یونان هستند. مادر وی فلیتسا (Felitsa) و پدرش سوتیری (Sotiri) نام دارد. یانی قطعه‌هایی را به نام مادرش ساخته‌است و علاقه خاصی به کشور خود و اماکن قدیمی دارد. در سن چهارده سالگی به رشته شنا علاقه مند شد و توانست در آن رکوردی ملّی برای کشورش، یونان، به جا گذارد و تلاش زیادی برای رسیدن به رقابت‌های المپیک نمود.

 

در سال ۱۹۷۲ میلادی به آمریکا برای تحصیل در رشته مورد علاقه اش، روان شناسی در مشهورترین دانشگاه روان شناسی دنیا یعنی مینسوتا رفت. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در یک گروه محلی راک در مینسوتا بنام کاملئون (Chameleon) به عنوان نوازنده کیبورد آغاز به کار کرد. پس از آن کسی نمی‌داند چه اتـفاقی برای یانی افتاد اما او اکنون صاحب استودیوی شخصی است و بیش از ۷۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های وی در دنیا به فروش رفته‌است.

 

او به موسیقیدانی مستقل با عقاید و تفکری منحصر به فرد تبدیل شد و به شهرت و محبوبیتی جهانی دست یافت و این در حالی بود که یانی حتی قادر به خواندن و نوشتن ساده‌ترین نت‌های موسیقی نیز نبود. ولی با تبحری خاص ساخته‌های خود را با روش مخصوص خود و رسم الخط ابداعی خود می‌نگارد. یانی قطعاتی کامل و زیبا دارد که کاملا ساخته خود اوست و در سبکی انحصاری اجرا شده‌است. همچنین از او به عنوان یک افسانه زنده و بزرگترین موسیقی‌دان حال حاضر جهان نام برده می‌شود به طوری که نام او جزو ۱۰ موسیقیدان برتر تاریخ از دید انجمن موسیقی و هنر ثبت شده‌است.

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

آکادمی موسیقی میترا جهانگیری

 

وبلاگ استاد مسعود جهانگیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۲ ، ۱۵:۴۶
Mehrdad Mj

 

🔶️یک کارشناس موسیقی درباره آداب و موسیقی دیرین نوروز می‌گوید که چیز زیادی از آن باقی نمانده است ولی در گذشته مراسم نوروز به سه بخش تقسیم می‌شده است؛ بخش اول از اواخر اسفند آغاز شده و با شعرهایی که آغاز بهار را نوید می‌دهند همراه است، همچنین در این بخش مردم چیزهای قدیمی خود را رها می‌کرده‌اند. در بخش دوم از یکم تا ۱۲ فروردین به دید و بازدید و در بخش سوم به دامان طبیعت می‌رفته‌اند.

 

🔶️به گزارش ایسنا، در ایران از گذشته آداب و رسوم خاصی برای مناسبت‌های مختلف وجود داشته است، مناسبت‌هایی که در ایام عزاداری و شادی بسته به مراسم خاص، شکل متفاوتی در نواحی مختلف کشور به خود می‌گرفتند. نوروز و سیزده به در هم که یکی از مهم‌ترین و کهن‌ترین ایام شادی در ایران و با رسم و رسوم‌ متفاوتی همراه است. در این ایام مردم سعی می‌کنند در سال جدید تغییرات مثبتی در خود، خانه‌ و ظاهرشان ایجاد کنند.

 

اکنون در نوروز ۹۹ که با شرایط خاصی هم طی شد، تصمیم گرفتیم گپی با یکی از کارشناسان موسیقی درباره رسم و رسوم‌ نوروز و سیزده به در و آوازها و موسیقی‌های کهنی که در این ایام اجرا می‌شده است، داشته باشیم.

 

🔶️بسیاری از رسوم نوروزی از بین رفته است

علی مغازه‌ای می‌گوید: آیین‌های نوروزی همچون سایر مناسک و آداب و رسوم فرهنگی ایران و فارسی‌زبانان در نسبت خود با زمانه و تغییرات ساختار و سبک زندگی، ‌رنگ باخته‌ و به فراموشی سپرده شده‌اند. از آنجا که دگرگونی‌های اجتماعی تحولات بزرگی در فرهنگ، آداب و رسوم ایجاد می‌کند، بسیاری از آیین‌های موسیقایی نوروزی نه تنها رنگ باخته‌ و به فراموشی سپرده شده‌اند بلکه متأسفانه منابع خوب و متنوعی برای بازیافت و بازشناسی آنها وجود ندارد.

 

🔶️او ادامه می‌دهد: در بحث منبع شناسی مکتوب ریشه‌های آیین‌های نوروزی، یکسری کتاب‌ها و مقالات نوشته شده است که از جمله این منابع اصلی می‌توان به کتاب تحقیقات الکساندر خودسکو اشاره کرد. این محقق قریب به ۱۴ سال در ایران، خصوصا در شمال کشور و مناطق البرز شمالی و جنوبی گشت و گذار و زندگی و اشعاری را یادداشت کرده است و در قالب یک کتاب به نام نمونه‌هایی از اشعار مردمی ایران در بین سال‌های ۱۸۴۰ یا ۱۸۵۰ میلادی در انگلستان چاپ کرده است. این کتاب یکی از منابع اصلی توجه به ترانه‌ها و اشعار نوروزی مردم شمال ایران است.

🔶️این کارشناس موسیقی درباره دیگر منابع آداب و رسوم نوروزی بیان می‌کند: از دیگر منابع مطالعاتی در زمان پیش و پس از اسلام هم کتاب‌هایی در دست است؛ از جمله یکی از کتب خارجی که با ترجمه کاظم‌زاده به چاپ رسیده است. همچنین در برخی کتاب‌ها و مطالعاتی که درباره ساسانیان در دست است درخصوص آداب نوروزی ایرانیان به اشاره مطالبی نوشته شده است. یا در یکی از مجلدهای مجموعه‌ بزرگ بحارالانوار محمدباقر مجلسی بابی وجود دارد با عنوان «یوم النیروز و تعیینه» که به نوروز و آداب آن پرداخته است. همچنین مقالاتی از افرادی همچون یحی ذکا درباره موسیقی نوروز نوشته شده است که این نوشتارها بخشی منابع مهم ما درخصوص موسیقی نوروزی هستند.

🔶️او با اشاره به ساختار موسیقی دستگاهی افزود: از سوی دیگر نوروز و فرهنگ نوروزی بر طبق آنچه که در ردیف‌های موسیقی ایرانی با اسامی متنوعی به شکل گسترده در این گنجینه‌ بزرگ موسیقی آمده است، می‌تواند یکی از منابع مهم بازشناسی موسیقی ویژه‌ نوروز را برای پژوهشی وسیع به دست دهد؛ به عنوان مثال اسم نوروزات (جمع نوروزی‌های موسیقی مقامی) وجود دارد که ذهن ما را معطوف به این می‌کند که مسئله و جشن و آیین نوروز در موسیقی ایران از زمان باستان دارای جایگاه و اهمیت بسیار بالایی بوده است.

 

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

آکادمی موسیقی میترا جهانگیری

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۰۲ ، ۰۰:۳۴
Mehrdad Mj