آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر شهرری

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرری اولین آموزشگاه موسیقی تخصصی سازهای موسیقی کلاسیک با اساتید مجرب و متخصص

02155957770

09382501955

طبقه بندی موضوعی

غلبه بر اضطراب 

 

اضطراب انتظار کماپیش آگاهانه یک خطر از فرد مضطرب به مشکلاتی که احتمال دارد در آینده نزدیک یا دور بیاید فکر می‌کند و این وضع بر جسم و تاثیر می‌گذارد .این احساس می‌تواند او را بیش از فرا رسیدن مشکل یا حتی پیش از شناسایی دقیق آنچه از آن می‌ترسد در تنش و ناراحتی قرار دهد.

 

اضطراب هنگامی که توجه ما را به خطری واقعی جلب می‌کند می‌تواند پدیده مفید باشد ولی اگر خطر واقعی و منطقی محتمل نباشد در این حالت اضطراب پدیده‌ای غیرعادی و مضر است روانشناسان این حالت را ترس بدون دلیل می‌نامند.

 

 

در موقعیت‌هایی که احتمال خطر هست بروز نگرانی دلشوره دلواپسی اضطراب به ما هشدار می‌دهند که دقت کنیم تا از خطر در امان بمانیم ولی در مورد نگرانی هم مانند همه چیزهای دیگر باید اندازه را نگه داشت و واقع بین بود: نه نگرانی بیش از حد و نه نگرانی کمترازحد.

 

کم داشتن نگرانی ما را در خطر قرار می‌دهد و برعکس زیاد داشتن نگرانی جلوی حرکت را می‌گیرد طاقت را از بین می‌برد و ما را از پا در می‌آورد.

 

 

وجود اضطراب در افراد بستگی زیاد به شخصیت آنها دارد اضطراب و نگرانی عکس العملی در برابر مشکلات زندگی است ولی برای عده‌ای اضطراب همیشه هست حتی اگر مشکلی نباشد برای این‌ها نگرانی و دلشوره ویژگی شخصیتی و جزئی از روش زندگی آنهاست این افراد چه آگاهانه و چه نا آگاهانه دنیا و وقایع آن را نگران کننده می‌بینند 

و همیشه انتظار بدترین حالت را دارند گاهی این افراد اضطراب خود را مانند ویروس به دیگران سرایت و انتقال می‌دهند باعث اضطراب جمع می‌شوند.

 

 

نشانه‌های جسمی اضطراب

 

اضطراب و نشانه‌های زیر تشخیص داده می‌شود:

 

تنگی نفس افزایش ضربان قلب گرم شدن بدن سرخ شدن صورت عرق کردن کف دست تار شدن دید محدود شدن میدان بینایی لرزش دست و پا پرش عضلات سست شدن فراموشی کوتاه مدت سرگیجه احساس بیهوشی توهم و هذیان از کنترل خارج شدن حرکات درد معده و روده حالت تهوع و استفراغ و در حادترین حالت معلولیت موقت.

 

این نشانه‌ها در افراد مختلف دارای شدت و ضعف است هنگامی که بیشترین علائم جسمی و عصبی ظاهر شوند فرد از حالت طبیعی خارج می‌شود و گاه نیاز به درمان اضطراری بالینی دارد.

 

 

برخی دیگر که بسیار کم نگران می‌شوند در نوعی بی‌خیالی و خوشی و آسودگی به سر می‌برند ولی نگران نبودن همین جا می‌تواند گاهی باعث نگرانی اطرافیانشان شود اضطراب از یک احساس ناخوشایند شروع می‌شود احساسی که فقط خودتان آن را درک می‌کنید:

احساس خطر بی‌اطمینانی بی‌امنیتی حس می‌کنید در موقعیت ناشناخته و مبهمی هستید موقعیتی که با تجربه پیشین شما آرامشی که داشتید متفاوت است.

 

 

بناب بر کارکردی طبیعی این احساس علائم جسمی پیدا می‌کند تپش قلب تانتان تندتر می‌شود و بدن انسان گرمتر می‌شود کف دست عرق می‌کند نفستان تند می‌شود تمایل 

پیدا می‌کنید این وضعیت بیرون بیایید تمرکزتان از بین می‌رود دستتان می‌لرزد ......

 

معنای این علائم جسمی چیست؟

 

آیا خطری واقعی شما را تهدید می‌کند؟

 

و یا علتی واقعی برای نگرانی وجود ندارد و خطری در کمین شما ننشسته بلکه مثلاً ترس شما از اشتباه کردن روی صحنه است از این لحظه به بعد به خوب نواختن فکر نمی‌کنید بلکه به اشتباه نواختن و بد زدن فکر می‌کنید یعنی به دو یا چند موضوع متضاد آشتی ناپذیر همزمان فکر می‌کنید که حاصل آن برهم خوردن تمرکز فکری است و این خود باعث اضطراب جدیدی می‌شود و تنش را تشدید می‌کند.

 

 

خوردن و اضطراب

برخی از افراد مضطرب به عنوان واکنش اضطرابی باید دائم چیزی بخورند این رفتار طبیعی نیست و بسیار مضر است.

نامرتب غذا خوردن بین غذای اصلی خرده ریز خوردن ناخنک زدن تنقلات خوردن هم باعث ناراحتی‌های گوارشی نفخ و پیچش در معده و روده‌ها تناوب اسهال یبوست امتلاء معده و اختلال در حرکات دودی روده‌ها و برهم خوردن تعادل آنزیم‌ها و شیرهای گوارشی می‌شود و هم باعث افزایش وزن و ناسالم شدن سوخت و ساز بدن.

نتیجه خوردن در اثر اضطراب تنش بیشتر اضطراب بیشتر است.

منبع : کتاب چگونه نوازنده خوبی باشیم

 

آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ترانه مهر

 

اینستاگرام آکادمی تخصصی ویولن شهرری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.